مجله پزشکی ماهان مدیکال

مجله پزشکی ماهان مدیکال مرجعی جهت مطالعه مقالات علمی در حوزه پزشکی و سلامت

مجله پزشکی ماهان مدیکال

مجله پزشکی ماهان مدیکال مرجعی جهت مطالعه مقالات علمی در حوزه پزشکی و سلامت

طبقه بندی موضوعی

۷ مطلب در مرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

The efficacy of alcohol-based hand disinfectant products

اثربخشی محصولات ضد عفونی کننده دست مبتنی بر الکل


این به این دلیل است که دستها ممکن است به راحتی با میکروارگانیسم های گذرا در هنگام تحویل مراقبت های بهداشتی آلوده شوند. فلور گذرا مانند استافیلوکوکوس اورئوس میکروارگانیسم ها است که لایه های سطحی بیرونی پوست را کلونیزه می کند و می تواند به راحتی با شستشوی دست برداشته شود (Boyce and Pittet، 2002). به طور مساوی، که در آن بهداشت دست بسیار ضعیف است، این میکرو ارگانیسم ها می توانند از دست یک بیمار به یک دیگر منتقل شوند.


دست ها آلوده به محیط بیمارستان نیز می توانند به HCAI کمک کنند (Pratt et al، 2001). به طور سنتی صابون یا آب صابون یا صابون حاوی یک عامل ضد میکروبی مانند کلرهگزیدین گلوکونات برای شستشوی دست در تلاش برای کاهش HCAI مورد استفاده قرار گرفته است (Boyce and Pittet، 2002).


اخیرا تعدادی از پاک کننده های مبتنی بر الکل نیز با نام محلول ضدعفونب کننده دست در مراقبت های بهداشتی به طور گسترده ای در دسترس بوده و کارکنان مراقبت های بهداشتی با انواع دیگری از محصولات دست زدن به دست را ارائه می دهند. مقدمه آنها، مسائل متعددی را مطرح می کند، مانند نشانه های استفاده، اثربخشی و توانایی آسیب پوست. این مقاله برخی از شواهد موجود در رابطه با این مسائل را در بر می گیرد.


دستورالعمل های ملی و بین المللی در مورد بهداشت دست در داخل مراقبت های بهداشتی، راهنمایی در مورد استفاده از انواع محلول ضدعفونی کننده مبتنی بر الکل ارائه می دهد. به عنوان مثال، دستورالعمل های مبتنی بر شواهد ملی که توسط وزارت بهداشت تهیه شده است، در مورد پیشگیری از HCAI در بیمارستان ها، پاک کردن دست های مبتنی بر الکل مبتنی بر الکل برای استفاده در حین تحویل مراقبت های بهداشتی ارائه شده است، در صورتی که هیچ خاک قابل مشاهده و یا مواد آلی موجود در دست (Pratt et al، 2001).


محصولات مبتنی بر الکل نمیتوانند به طور معقول به خاک و مواد آلی نفوذ کنند تا بتوانند مؤسسات مضر آلوده را از بین ببرند. به طور مشابه، اخیرا مدارک مبتنی بر شواهد مبتنی بر شواهد برای جلوگیری از HCAI در مراقبت های اولیه و مراقبت های محلی، بهتر است از دست زدن به دست از بین تماس با بیماران مختلف با استفاده از دست بر روی دست مبتنی بر الکل، مگر اینکه دست ظاهرا خیس شده است (Pellowe و همکاران، 2003). علاوه بر این، در جامعه یا خانه شخصی بیمار که در آن امکانات دستشویی دست کم در دسترس است، پاک کردن دست های الکلی یک جایگزین عملی و قابل قبول برای دست دادن را ارائه می دهد (Pellowe et al 2003).


دستورالعمل های بین المللی ارائه شده از سوی مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری در ایالات متحده نیز به وضوح نشان می دهد که اگر دست ها به وضوح خیس نباشند، پس از آن باید از دست دادن دست بر اساس الکل بر روی انواع مراقبت های بهداشتی و مراقبت های بهداشتی استفاده شود (بوسی و Pittet، 2002). بنابراین به نظر می رسد یک دیدگاه اجماعی در مورد نشانه های استفاده از تمیز کننده های دست / ژل مبتنی بر الکل وجود دارد. آنها باید در هنگام تحویل مراقبت از بیمار به طور منظم مورد استفاده قرار گیرد، زیرا دست ها به طور قابل ملاحظه ای در دسترس نیستند.


اثر


خمیر دست / الکل مبتنی بر الکل شامل انواع مختلفی از مواد فعال (جعبه 1) است. با توجه به Rotter (2001)، پروپانول نیتروژن مؤثرترین الکل و اتانول است که در مقایسه با غلظت های برابر موثر است. با این حال، بوسی (2000) بیان می کند که اتانول دارای اثربخشی ویروسی بالاتری نسبت به محصولات مبتنی بر ایزوپروپانول است. بسیاری از جوش های الکل دست / ژل حاوی ترکیبی از دو نوع از این الکل ها هستند که در تئوری می توانند اثر خود را در مقایسه با محصولات حاوی الکل ساده افزایش دهند. دیگران شامل راه حل های الکل در ترکیب با دیگر عوامل ضد میکروبی شناخته شده مانند پودوئید ید، تری کلوزان و کلرهگزیدین گلوکونات (بوسی و پیتوت، 2002). افزودن سایر عوامل ضد میکروبی می تواند منجر به افزایش فعالیت ضد میکروبی مداوم شود (Rotter، 1999)، امری که الکل تنها ندارد (Pratt et al، 2001). الکل بر اساس دست / ژل حاوی 60-95 درصد الکل دارای بیشترین کارایی (بوسی و پیتت، 2002).


فعالیت ضد میکروبی محلول های الکل در این محدوده مربوط به توانایی آنها برای انحلال پروتئین ها است (لارسون و مورتون، 1991). غلظت الکل بیش از 95 درصد کمتر موثر است زیرا پروتئین ها در غیاب آب به راحتی دatuندند (لارسون و مورتون، 1991). بوسی و پیتت (2002) معتقدند که پاک کردن دست مبتنی بر الکل با فعالیت باکتری های گرم منفی و گرم مثبت مانند Escherichia coli و استافیلوکوکوس اورئوس مقاوم به متی سیلین (MRSA) همراه با میکوباکتریوم، دارای فعالیت عالی است. آنها همچنین در برابر برخی از ویروس های حاوی (لیپوفیلیک) پوشش داده شده مانند ویروس HIV، آنفلوانزا، ویروس تنفسی سونسیتیال و ویروس هرپس سیمپلکس موثرند. هپاتیت B و C نیز به الکل حساس هستند، اما کمتر به راحتی کشته می شوند و نیاز به حداقل 60-70 درصد الکل برای اثربخشی دارند (Sattar et al، 2001).


کمتر دلگرم کننده است، الکل در برابر اسپور های باکتریایی موثر نیست، مانند کسانی که از باکتری های اسهالی ایجاد Clostridium difficile و برخی از ویروس های غیر لایه ای غیر لیپوفیز (مثلا انتروویروس) (Boyce and Pittet، 2002). با این حال، دیگران از قبیل لارسون و مورتون (1991) الکل برخی فعالیت های ضد انتروویروس و روتا ویروس دارند. بنابراین به نظر می رسد که ضد عفونی کننده های دستی مبتنی بر الکل، حاوی 60 تا 90 درصد الکل، در مقایسه با طیف وسیعی از میکرو ارگانیسم ها، کارایی خوبی دارند.


صابون و آب در برابر الکل دست پاک و ژل


مطالعات زیادی وجود دارد که اثربخشی صابون های ساده و یا دارویی را با تارهای دست حاوی 60-70 درصد الکل مقایسه می کند که نشان می دهد که آنها در دستیابی به کاهش بیشتر باکتری ها در دست کارکنان بهداشتی کار می کنند (Girou et al ، 2002؛ Winnefeld و همکاران، 2000؛ Rotter، 1999؛ زاراگوسا و همکاران، 1999؛ Ayliffe و همکاران، 1988). ممکن است مفید باشد برخی از این مطالعات را در جزئیات بیشتر در نظر بگیرید.


در مطالعه انجام شده توسط Winnefeld و همکاران (2000)، روش های بهداشتی دست با استفاده از صابون ساده و راه حل مبتنی بر الکل در استفاده روزمره بیمارستان مقایسه شد. این مطالعه شامل 52 پرستار در طی یک دوره هشت روزه با استفاده از یکی از روشهای ضدعفونی کننده دو دست بود. نمونه های دستکاری میکروبیولوژیکی قبل و بعد از روش های ضدعفونی کردن دست بدست آمد. این مطالعه نشان داد که راه حل مبتنی بر الکل در حذف عوارض جانبی مؤثرتر از صابون مایع است.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مرداد ۹۷ ، ۰۱:۲۵
ماهان مدیکال

هزینه عمل پروتز سینه چقدر است؟


این برآورد هزینه شامل موراد زیر خواهد بود:


  • هزینه خدمات بیمارستان یا جراحی
  • هزینه بیهوشی
  • نسخه دارو
  • لباس های پس از جراحی ( سوتین طبی )
  • آزمایش های پزشکی و سایر هزینه های متفرقه

هنگام برآورد هزینه برای جراحی پروتز سینه، مطمئن شوید که تمام این هزینه ها را حساب کنید. شما باید از جراح مستقیما بپرسید اگر این همه هزینه های مربوط به برآورد شما است. از آنجا که هزینه های تعیین شده برای هر یک از این هزینه ها وجود ندارد، مهم است که با چندین جراح با چندین گزینه آشنا شوید و برآوردهای نه تنها هزینه های جراحان خود را، بلکه هزینه های جراحی اضافی نیز داشته باشید.


هزینه جراحی برای عمل افزایش حجم سینه ممکن است بر اساس تجربه جراح متفاوت باشد. همچنین بیمارستانی که شما جهت انجام عمل جراحی خود انتخاب مبکنید نیز می تواند بر تمام این هزینه ها تاثیر بگذارد، زیرا تقاضا و رقابت بر اساس شهر متفاوت است.


پرسشنامه هزینه جراح ما یک منبع عالی برای استفاده شما در ارزیابی جراح شما است. این به شما کمک خواهد کرد از سوالات درست بپرسید، بنابراین هیچ شگفتی مالی وجود ندارد.


هزینه های مربوط به جراحی افزایش حجم سینه چیست؟

اگر شما علاقه مند به عمل جراحی زیبایی پستان هستید، احتمالا می خواهید بدانید که هزینه ها چگونه هزینه می شود. قیمت این همل می تواند به طور گسترده ای متفاوت باشد. عواملی که به هزینه جراحی پروتز سینه مرتبط خواهد بود، عبارتند از:


هزینه ایمپلنت سینه (پروتز سینه)

شهری که در آن قصد دارید عمل جراحی را انجام دهید.

هزینه های جراحی (مانند بیهوشی)

هزینه جراحان شما

خواندن را مطالعه کنید تا ببینید که چگونه نوع ایمپلنت سینه ای که انتخاب می کنید ممکن است هزینه های کلی شما را تحت تاثیر قرار دهد و درباره ضمانت های ایمپلنت پستان که ارزش افزوده را یاد می گیرند. شما همچنین می توانید نگاهی دقیق تر به قیمت جراحلن مختلف و بررسی گزینه های تامین مالی این عمل داشته باشید.


مقایسه هزینه های سیلیکون و ایمپلنت های پستان سالین

با توجه به هزینه ای که به سیلیکون در برابر ایمپلنت های سینه سالین مربوط می شود، یک مولفه کلیدی برای فکر کردن در مورد این است که نگاه و احساس شما در تلاش برای رسیدن به آن است. آیا شما به دنبال نگاه طبیعی تر و احساسات خود هستید یا می خواهید ماده ای را که کمی قاطع تر است ترجیح دهید اما دارای ترکیب مشابهی با مایع است که بیشتر بدن انسان را تشکیل می دهد؟


ایمپلنت های پستان پر شده با آب نمک بسیار مقرون به صرفه هستند، زیرا آنها با یک محلول آب شور که شبیه سیلی است که بیشتر بدن انسان را تشکیل می دهد، پر می شود، اما آنها به لمس کمی قوی تر می شوند. این جراح توسط جراح انجام روش ارتقاء پستان پر می شود.


ایمپلنت های پستان ژل سیلیکون گران تر هستند، زیرا آنها با ژل یکپارچه پر می شوند که همگی به صورت یکنواخت حفظ می شوند، در حالی که حفظ طبیعی طبیعی که بافت سینه مشابه است. این ها توسط سازنده تهیه شده اند و کیفیت آن ها برای تضمین یکنواخت حجم پر شدن مورد آزمایش قرار گرفته اند.


گزینه های تامین مالی من چیست؟

برای بیماران که قادر به پرداخت هزینه های روحی زیبایی نیستند، گزینه های تامین مالی بیمار وجود دارد. تامین مالی شما گزینه ای برای کاهش هزینه های اولیه جراحی را فراهم می کند که به شما اجازه می دهد پرداخت هایی را که به بودجه شما بستگی دارد.


برخی از برنامه ها دارای نرخ بهره کم هستند که به شما امکان می دهد مبلغ کل را سریع تر پرداخت کنید. برخی از جراحان ممکن است از طریق خدمات وابسته به گزینه های تامین مالی خود در راه عمل خود پیشنهاد دهند، و دیگران ممکن است شما را تشویق کنند که به دنبال تامین کنندگان مالی دیگر برای پیدا کردن یکی از موارد مناسب برای شما باشند.


با جراح خود به طور مستقیم در مرود کل هزینه های این عمل و گزینه های تامین مالی در دسترس صحبت کنید.


چگونه ضمانت های ایمپلنت پستان ارزش می گیرند؟

یکی دیگر از مولفه ها در نظر گرفتن ضمانت نامه ایمپلنت شماست. که ممکن است هزینه ی خرید ایمپلنت را افزایش دهد. برخی از ضمانت نامه ها با خرید ایمپلنت رایگان هستند. تمام ایمپلنت های MENTOR® Breast با یک سیاست تعویض محصول طول عمر رایگان ارائه می شوند.

منبع

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مرداد ۹۷ ، ۰۰:۲۸
ماهان مدیکال

اثر ایمپلنت های زیبایی پستان ( پروتز سینه ) در تغذیه نوزاد از سینه مادر : بررسی سیستماتیک و متا آنالیز

The impact of cosmetic breast implants on breastfeeding: a systematic review and meta-analysis

چکیده مقاله


زمینه

افزایش زیبایی پستان (ایمپلنت پستان) یکی از رایج ترین روش های جراحی پلاستیک در سراسر جهان است و جذب در کشورهای با درآمد بالا در دو دهه گذشته افزایش یافته است. زنان برای کسب تصمیم آگاهانه در مورد اینکه آیا جراحی پستان زیبایی انجام شود، نیاز به اطلاعات در مورد همه نتایج مرتبط با آن دارد. ما یک بررسی منظم برای ارزیابی نتایج شیردهی در زنان مبتلا به ایمپلنت پستان در مقایسه با زنان بدون نسخه انجام دادیم.


مواد و روش ها

یک مطالعه ادبی سیستماتیک پایگاه های داده Medline، Pubmed، CINAHL و Embase با استفاده از اولین تاریخ های فراگیر از طریق دسامبر 2013 انجام شد. مطالعات واجد شرایط شامل مطالعات مقایسه ای بود که گزارشات تغذیه شیردهی (هر تغذی با شیر مادر و در میان زنان شیرده، تغذیه انحصاری شیر مادر) را برای زنان دارای و بدون ایمپلنت پستان جفت بازدیدکنندگان اطلاعات توصیفی، کیفیت مطالعه و نتایج را استخراج کردند. نسبت های نرخ (RR) و 95٪ اطمینان فواصل (CI) در سراسر مطالعات با استفاده از مدل های تصادفی، جمع شده بودند. مقیاس نیوکاسل-اتاوا (NOS) برای ارزیابی کیفی کیفیت و شورای تحقیقات بهداشتی و پزشکی در سطح مقیاس مدارک مورد استفاده قرار گرفت تا سطح شواهد را رتبه بندی کند. این بررسی سیستماتیک با ثبت اختراعات بین المللی بررسی بررسی های سیستماتیک (PROSPERO) CRD42014009074 ثبت شده است.


نتایج

سه مطالعه کوچک مشاهده شده، معیارهای ورود را داشتند. کیفیت مطالعات منصفانه بود (NOS 4-6) و سطح شواهد کم بود (III-2-III-3). در تلاش برای تغذیه با شیر مادر تفاوت معنی داری وجود نداشت (یک مطالعه، RR 0.94، 95٪ CI 0.76، 1.17). با این حال، در میان زنان شیرده، هر سه مطالعه احتمال کاهش شیردهی منحصر به فرد را در زنان با ایمپلنت سینه با نسبت شیک به میزان 0.60 (95٪ CI 0.40، 0.90) گزارش نمودند.

Conclusions

This systematic review and meta-analysis suggests that women with breast implants who breastfeed were less likely to exclusively feed their infants with breast milk compared to women without breast implants.


نتیجه گیری

این بررسی سیستماتیک و متاآنالیز نشان می دهد که زنان دارای ایمپلنت سینه که تمایل کمتری به شیردهی به نوزاد خود دارند در مقایسه با مادران که دارای سینه ی طبیعی و بدون پروتز هستند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مرداد ۹۷ ، ۰۰:۱۵
ماهان مدیکال
در این بخش قصد داریم تجربیات مهندسان واحد فنی و کارشناسان واحد فروش، فروشگاه اینترنتی تجهیزات پزشکی ماهان مدیکال را در خصوص آمار پرفروش ترین فشارسنج های موجود در بازار کشور را در اختیار شما بزرگواران قرار دهیم.
از آنجا که گروه دستگاه های فشارسنج در سال 1389 در سبد محصولات این فروشگاه قرار گرفته است. آمار اائه شده تا به این لحظه بر اساس اطلاعات گذشته نگر 8 سال گذشته یعنی از سال 1389 تا 1397 می باشد.
با توجه به پررنگ شدن نقش و تأثیر فشار خون بر سایر بیماری ها ، اندازه گیری فشار خون یکی از موارد مهم و حیاتی در سنین میانسالی و پس از آن ، ابفاخواهد کرد. البته ناگفته نماند ، سالهای اخیر به دلایل گوناگون ابتلای افراد جوان به بسیاری از امراض قلبی و عروقی شایع شده است.
با توجه به سهم بالای فروشگاه اینترنتی ماهان مدیکال از فروش تجهیزات سنجش سلامت  در فضای اینترنت از اوایل دهه 90 شمسی ، و دارا بودن عاملیت توزیع برند های متفاوت دستگاه فشار خون و همکاری با وارد کنندگان متعدد بر اساس آمار فروش 8 سال گذشته میتوان دستگاه های فشارسنج دیجیتالی امرون را پرفروش ترین فشارسنج های بازار تجهیزات پزشکی کشور دانست. با ورود سری M از دستگاه های اندازه گیری فشارخون خانگی توسط نمایندگی رسمی امرن در ایران (شرکت پایکار بنیان طب) ، با فروش صدها هزار عدد از مدل OMRON M2 در سال های گذشته یکی از موفق ترین برند های موجود در بازار تچهیرات پزشکی خانگی ، برند امرون ژاپن بوده است. این دستگاه ها با دقت بالا و ماندگاری کالیبره دستگاه در طولانی مدت یکی از موفق ترین سری های دستگاه فشارسنج دیجیتالی به حساب می آیند. 
همچنین مدل های M6 امرون ، با گستره ای از امکانات متنوع ، پاسخگوی نیاز افرادی بوده اند که قصد ثبت اطلاعات مربوط به فشارهای قبلی خود حتی گزارش های تفکیکی صبحگاهی و عصرگاهی از فشار خود را داشته اند.
در اوایل ورود دستگاه های فشارسنج دیجیتالی به کشور، شبهاتی مبنی بر عدم اعتماد به اندازه گیری های انجام شده توسط این دستگاه ها وجود داشت ، که البته در ابتدا دستگاه ها ی دیجیتالی با مشکلاتی نیز همراه بودند ولی کم کم با پیشرفت تکولوژی ، نواقص برطرف شده ودر حال حاضر، از نظر تعدادی ، دستگاه های فشارسنج دیجیتالی بازویی پرفروش ترین فشارسنج ها در ایران و کل دنیا می باشند.
اندازه گیری فشار خون بالا و فشارخون پایین، تشخیص آریتمی فلب، سنجش تعداد ضربان قلب، ثبت اطلاعات مربوط به صدها فشار گذشته، میانگین گیری از فشار ها، تشخیص صحیح بستن یا اشتباه در بستن کاف دستگاه، تشخیص حرکت فرد در حین گرفتن فشار و هشدار بابت ارائه فشار نادرست و ده ها انکان دیگر ، این دستگاه ها را گرینه ای مناسب جهت بررسی فشارخون افراد میان سال و حتی مسن کرده است.
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۵ مرداد ۹۷ ، ۲۱:۴۲
ماهان مدیکال

واریس واژینال گونه ای از ورید های واریسی در اطراف اندام تناسلی باتوان است. این نوع واریس در زنان در دوران بارداری شایع است و بسیاری از زنان علاوه بر واریس واژینان رگهای واریسی متعددی در جاهای دیگر بدن خود نیز دارند.

در این مقاله، ما به علل و علائم واریس واژینال و همچنین گزینه های درمانی آن نگاه می کنیم و به این سوال پاسخ میدهیم که با واریس واژینالی که پس از گذشتن مدت ها از بارداری هنوز از بین نرفته است ، چه باید بکنیم.


واریس واژینال چیست؟

مانند هر منطقه دیگری از بدن، ولو به طیف گسترده ای از عروق کوچک و بزرگ خانه است. در طول بارداری، افزایش جریان خون و فشار روی اندام تناسلی و پایین بدن می تواند باعث ایجاد وریدهای واریسی شود.


رگهای واریس در پاها و پاها شایع تر هستند، اما بعضی از زنان نیز در ناحیه تناسلی ظاهر می شوند. رگ ها ممکن است کوچک باشند و فقط اندکی متورم شوند یا می توانند بزرگ، پیچیده و دردناک باشند.

نه همه زنان مبتلا به واروسکوپوس ولووک آنها را متوجه نمیشود و یا علائم دارند. حتی زمانی که علائم ظاهر می شود، یک زن ممکن است قادر به دیدن رگ ها نباشد. هر فردی که مظنون به این بیماری است، باید با پزشک درباره علائم بیماری صحبت کند تا تشخیص مناسب را تضمین کند.


علائم

علاوه بر رگه های پیچ خورده یا متورم دیده شده، یکی دیگر از علائم اصلی وارکوس های ولوو درد در ناحیه تناسلی یا اطراف آن است.


منطقه ممکن است احساس ناراحتی و ضعف داشته باشد، مانند کبودی. برخی از نشانه های دیگر عبارتند از:


احساس فشار یا کامل در ناحیه تناسلی

تورم در داخل یا اطراف جنت تناسلی

درد بعد از ایستادن، فعالیت جنسی یا فعالیت بدنی بدتر می شود

رگ ها همچنین می توانند بین پروموم، ناحیه بین واژن و مقعد قرار بگیرند. برخی از زنان با وارکوس وریدی نیز مبتلا به هموروئید هستند.


علل

بارداری شایعترین علت واریس ولوو است. یک مطالعه 2017 برآورد می کند که 18 تا 22 درصد از زنان باردار و 22 تا 34 درصد زنان مبتلا به واریس در اطراف لگن خود واریس های وریدی را ایجاد می کنند.


تخمین زده می شود که 4 درصد از زنان دارای وارکوس های ولوو هستند. آنها معمولا در دوران بارداری رخ می دهند و معمولا طی 6 هفته پس از زایمان به طور خودبه خود می روند.


وارکوس Vulvar در زنان غیر باردار غیر معمول است. گرچه گاهی اوقات آنها در زنان مسن رخ می دهد، به خصوص پس از مدت طولانی ایستادن. زنان مبتلا به رگ واریس در جاهای دیگر بدن نیز ممکن است واریکوس های وریدی را ایجاد کنند.


هر رگ در بدن یک فرد دارای دریچه ای است که مانع از خون رفتن به عقب می شود. رگ ها در بدن پایین تر باید به سختی کار کنند تا خون را تا قلب حمل کنند.


در طول بارداری، افزایش جریان خون به اندام تناسلی و فشار بر بدن پایین تر می تواند موجب جریان خون در جهت مناسب شود. این ممکن است اجازه دهید که خون به عقب برگردد و باعث ایجاد وریدهای واریسی شود.


همچنین در دوران بارداری ممکن است رگهای مردانه به علت تغییرات هورمونی یا فشار بر روی رگ های اصلی که به نام وانهای تحتانی وانهای واریسی قرار گرفته اند، گسترش یابد.


رگهای واریس تمایل دارند در خانواده ها اجرا شوند، بنابراین زنان با اعضای نزدیک خانواده که دارای آنها هستند نیز ممکن است آنها را توسعه دهند.


علل نادر شامل تومورهای لگنی است که رگهای خونی را محدود می کنند.


درمان ها

درمان معمولا بر روی درمان نشانه ها در خانه تمرکز دارد، زیرا وارکوس های ولوو معمولا طی یک ماه پس از زایمان از بین می روند.


راه هایی برای جلوگیری از بدتر شدن رگ ها عبارتند از:


اجتناب از نشستن یا ایستادن برای دوره های طولانی

تغییر موقعیت به طور مداوم

اجتناب از پوشیدن کفش پاشنه بلند یا کفش هایی که ناراحت کننده هستند و تحت فشار بدن قرار دارند

خواب با کمر درد بالا برای جلوگیری از جمع آوری خون در منطقه

نوشیدن مقدار زیادی آب

تکنیک های کاهش درد عبارتند از:


استفاده از یخ یا گرما به منطقه

پوشیدن لباس زیر حاملگی حمایتی، مانند جوراب های فشرده سازی و پشتیبانی

خواب در سمت چپ در دوران بارداری برای قرار دادن فشار کم بر روی وان کواو

مصرف داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAID) مانند ناپروکسن

پزشکان توصیه می کنند که وارکوس های ولوو را در دوران بارداری از بین ببرند، زیرا معمولا به طور خودکار از بین می روند. اگر رگ ها چند ماه پس از زایمان ناپدید شوند، می توان از روش های جراحی استفاده کرد.


دو روش معمول عبارتند از:


آمبولیزاسیون وریدی این روش با استفاده از یک کاتتر برای بستن ورید های آسیب دیده با یک سیم پیچ استفاده می کند.

اسکلروتراپی این روش شامل تزریق یک راه حل در ورید است که جریان خون را متوقف می کند، درد و تورم را از بین می برد.

هر دو روش معمولا می تواند به صورت سرپایی تحت بیهوشی عمومی انجام شود، به این معنی که فرد خواب می گیرد و احساس درد نمی کند.


تشخیص

بسیاری از زنان با وارکوس وریدی علائم دیگری ندارند جز رگهای تورم. یک پزشک اغلب قادر به تشخیص آنها با یک معاینه بصری ساده خواهد بود.


وارفوس های Vulvar گاهی اوقات به یک مشکل گردش خون زیر زمینی می رسند. یک پزشک ممکن است از فردی سوالاتی در مورد گردش خون خود بپرسد و همچنین در صورت وجود رگهای واریسی در جاهای دیگر بدن.


خطرات و عوارض

گردش خون ضعیف می تواند باعث خونریزی در رگ ها شود و منجر به لخته شدن خون خطرناک به نام ترومبوز ورید عمقی (DVT) شود.


لخته های خون در عمیق ترین رگ ها می توانند شل شوند و در جاهای دیگر بدن حرکت کنند. DVT یک عارضه تهدید کننده زندگی است.


DVT به ندرت با وارکوس های وریدی شناخته می شود. با این حال، یک پزشک رگ ها را نظارت خواهد کرد تا اطمینان حاصل شود که لخته شدن خون در حال رشد نیست. علائم لخته خون عبارتند از: رگ شدن بسیار دشوار، قرمز، تورم و سخت است. زنان باید بلافاصله این علائم را به یک پزشک گزارش کنند.


بعضی از زنان با وارکوس وریدی ممکن است نگران باشند که چگونه رگ ها بر زایمان تاثیر می گذارند. با این حال، این رگ ها تمایل زیادی به خونریزی ندارند و هیچ ارتباطی با عوارض زایمان ندارند.


در بعضی از زنان، واریس های ولوو منجر به یک بیماری مزمن درد می شود که به نام سندرم تنگی لگن است. آسیب به رگهای متعدد در ولو و اندام های تناسلی می تواند موجب وریدهای واریسی های متعدد شود که ممکن است موجب تورم و جریان خون مسدود شده به منطقه شود.


مدیریت خانه با یخ، گرما و NSAID ها ممکن است کمک کند، اما برخی از زنان ممکن است نیاز به عمل جراحی برای درمان رگ ها داشته باشند.


آیا واریس واژینال دائمی است؟

وارکوس Vulvar معمولا دائمی نیستند. علائم معمولا بعد از زایمان ناپدید می شوند.


با این حال، زنان که در طول یک بارداری آنها را دریافت می تواند آنها را با حاملگی بعدی را توسعه دهد. رگ ها همچنین ممکن است با هر حاملگی بدتر یا دردناک تر شوند.


هنگامی که رگها به تنهایی ناپدید نمی شوند، مهم است که با یک پزشک درباره علل احتمالی اساسی مانند گردش خون ضعیف صحبت کنید.


پزشکان به راحتی می توانند رگ ها را با جراحی سرپایی برطرف کنند. با این حال، زنان با سابقه واریس ممکن است همچنان به رشد آنها ادامه دهند، بنابراین اغلب بهتر است زمان را برای ناپدید شدن بدون درمان فراهم کنند.


از بین بردن

وارنوس Vulvar می تواند ترسناک باشد، و برخی از زنان ممکن است شرمنده برای بحث در مورد آنها با دکتر خود. با این حال، این رگه ها گسترده هستند و هیچ دلیلی برای هشدار وجود ندارد.


زنان هنوز هم باید با یک پزشک تماس بگیرند تا تشخیص درست و اطمینان حاصل شود که رگ ها احتمالا در طول زمان ناپدید می شوند.


منبع

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ مرداد ۹۷ ، ۲۱:۲۹
ماهان مدیکال