مجله پزشکی ماهان مدیکال

مجله پزشکی ماهان مدیکال مرجعی جهت مطالعه مقالات علمی در حوزه پزشکی و سلامت

مجله پزشکی ماهان مدیکال

مجله پزشکی ماهان مدیکال مرجعی جهت مطالعه مقالات علمی در حوزه پزشکی و سلامت

طبقه بندی موضوعی

در مورد حساسیت به آجیل چه باید دانست

سه شنبه, ۴ آذر ۱۳۹۹، ۰۸:۱۷ ق.ظ

حساسیت به آجیل از رایج ترین آلرژی های غذایی است و شامل واکنش به بادام ، گردو و اسپند است. آلرژی به بادام زمینی اما از نظر فنی آلرژی مغز نیست.

بسیاری از 1/2٪ از افراد در ایالات متحده که به بادام زمینی حساسیت دارند ممکن است به اشتباه باور داشته باشند که به آجیل حساسیت دارند ، اما بادام زمینی در واقع آجیل نیست - آنها حبوبات هستند ، شبیه لوبیای سیاه و عدس.

با این حال ، طبق کالج آلرژی ، آسم و ایمونولوژی آمریکا ، 25-40٪ از افراد مبتلا به آلرژی بادام زمینی نیز به حداقل یک مغز درخت حساسیت دارند.

در این مقاله ، علائم ، علل و درمان آلرژی مغزها را بررسی می کنیم. همچنین میتوانید انواع محلول ضدعفونی کننده را از ماهان مدیکال نهیه بفرمایید.

 

آلرژی به آجیل چیست؟

اگر شخصی حساسیت به آجیل دارد ، بهتر است از انواع آجیل ها خودداری کنید.
اگر فردی به آلرژی مغز حساسیت داشته باشد ، بدن او در برابر خوردن آجیل درخت واکنش بدی نشان خواهد داد. ممکن است فردی به یک نوع آجیل یا چند نوع آلرژی داشته باشد ، اگرچه پزشکان معمولاً به افرادی که به یک آجیل حساسیت دارند توصیه می کنند از سایر آجیل ها نیز خودداری کنند. آجیل های درختی عبارتند از:

بادام ها
گردو
گردوی آمریکایی
پسته
آجیل ماکادمیا
کاشوبادام هندی
فندق
آجیل برزیلی
آجیل کاج
آجیل لیچی
بلوط
حساسیت به آجیل به طور گسترده ای وجود دارد و ممکن است به خصوص در کودکان شیوع بیشتری داشته باشد. طبق تحقیقات و آموزش آلرژی غذایی ، بستری شدن در بیمارستان برای آلرژی مغز در کودکان بین اواخر دهه 1990 و اواسط دهه 2000 سه برابر شده است .

علائم

علائم حساسیت به آجیل معمولاً پس از خوردن فرد یا قرار گرفتن در معرض آجیل به سرعت ایجاد می شود.

علائم می تواند از آبریزش بینی خفیف تا علائم تهدید کننده زندگی آنافیلاکسی باشد که شامل تورم گلو ، تنگی نفس و شوک است.

یک فرد می تواند در مقاطع زمانی مختلف علائم مختلف حساسیت به آجیل را داشته باشد.

افرادی که به آلرژی مغز حساسیت دارند ممکن است علائم زیر را پس از قرار گرفتن در معرض برخی یا انواع آجیل مشاهده کنند:

سرفه کردن
دل درد
حالت تهوع
عطسه کردن
اسهال
خارش ، به ویژه در اطراف صورت و دهان
چشم های پف کرده یا آبریزش دار
تورم لب ها
گلو ریگ دار
استفراغ
مشکل تنفس
کندوها
مشکل در بلعیدن
احساس ضعف
آنافیلاکسی بدون درمان سریع می تواند کشنده باشد. افرادی که دارای علائم حساسیت شدید به آجیل هستند ، باید در مورد تهیه نسخه EpiPen - تزریق خودکار اپی نفرین - با یک متخصص بهداشت صحبت کنند. این دستگاه دسترسی کامل به درمانی را که نیاز دارند به آنها می دهد.

انواع
تمام علائم آلرژی به آجیل به دلیل پاسخ سیستم ایمنی بدن به پروتئین آجیل است ، اما ممکن است در آنتی بادی هایی که سیستم ایمنی بدن به عنوان بخشی از این واکنش ایجاد می کند ، تفاوت هایی وجود داشته باشد.

رایج ترین نوع حساسیت به آجیل ، و نوعی حساسیت به واکنش های خطرناک مانند آنافیلاکسی ، در نتیجه فعال شدن ایمونوگلوبولین E (IgE) در بدن رخ می دهد. اجزای مختلف سیستم ایمنی بدن مسئول اکثر واکنشهای دیگر هستند که تمایل به کندی دارند.

نوع سوم واکنش آلرژیک با ترکیبی از IgE و سایر عناصر سیستم ایمنی ارتباط دارد.

برخی از افراد مبتلا به آلرژی غذایی ، به عنوان مثال ، کسانی که به شیر حساسیت دارند ، با گذشت زمان از آنها بیشتر می شوند. آلرژی به بادام زمینی در کودکان بیشتر از بزرگسالان است ، که 2.5٪ از کودکان را تحت تأثیر قرار می دهد اما تنها 1.2٪ از کل جمعیت ایالات متحده را نشان می دهد.

powered by Rubicon Project
چه چیزی باید اجتناب شود
افرادی که به آجیل حساسیت دارند باید از خوردن همه آجیل های درختی پرهیز کنند ، حتی اگر یک متخصص مراقبت های بهداشتی فقط آنها را حساسیت به یک نوع تشخیص داده باشد. متخصصان به افراد مبتلا به آلرژی مغز درخت توصیه می کنند که از بادام زمینی نیز خودداری کنند.

جوز هندی ممکن است شبیه یک آجیل باشد ، اما یکی نیست ، بنابراین مصرف آن برای افرادی که حساسیت به آجیل دارند باید بی خطر باشد.

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) در نظر نارگیل به یک مهره درخت، بلکه آن است که به طور رسمی یک میوه است. افرادی که به آجیل حساسیت دارند باید قبل از افزودن نارگیل به رژیم غذایی یا استفاده از محصولات حاوی نارگیل با یک متخصص بهداشت و درمان مشورت کنند.

آجیل ها کاربردهای مختلفی دارند و می توانند انواع مختلفی از غذاها ، نوشیدنی ها و محصولات غیر خوراکی را تولید کنند. برای جلوگیری از علائم حساسیت به آجیل ، افراد مبتلا به آلرژی هنگام مصرف یا استفاده احتیاط می کنند:

مواد پخته شده
دسرها
سس ها
غذاهای آسیایی ، آفریقایی و هندی
سالادها
سوپ و فلفل قرمز تهیه شده
مخلوط بسته بندی شده
صابون ها
لوسیون های پوستی
محصولات مراقبت از مو
برخی از نوشیدنی های الکلی
علل
همانند سایر واکنش های آلرژیک ، علائم آلرژی به مغز در نتیجه پاسخ سیستم ایمنی بدن به پروتئین های موجود در آجیل ها به نظر می رسد که مواد مضر هستند.

دانشمندان دقیقاً نمی دانند که چرا بدن برخی از افراد در برابر پروتئین های مغز اینگونه واکنش نشان می دهند ، اما چون آلرژی غذایی در خانواده ها ایجاد می شود ، به نظر می رسد ژنتیک یک عامل است. در افرادی که به آلرژی های دیگر مانند تب یونجه مبتلا هستند نیز احتمال آلرژی به مغزها بیشتر است.

درمان ها
برنامه درمان اساسی برای افراد مبتلا به آلرژی مغز شامل:

اجتناب از همه مغزهای درختی و بادام زمینی ، و همچنین محصولات حاوی آنها و محصولاتی که تحت همان امکانات این غذاها تحت پردازش قرار گرفته اند
شناخت علائم آلرژی به مغزها و اقدام سریع در صورت بروز آنها
مصرف آنتی هیستامین برای رفع علائم خفیف ، مانند خارش یا تورم ، در صورت بروز
افراد مبتلا به آلرژی شدید باید یک تزریق خودکار مانند EpiPen داشته باشند تا در صورت بروز آنافیلاکسی را سریعاً درمان کنند
اگر کودک حساسیت به آجیل دارد ، والدین یا مراقبان باید اطمینان حاصل کنند که معلمان ، مراقبین ، مربیان و والدین دوستان کودک از شدت وضعیت کودک آگاه هستند.
افرادی که به آلرژی مغز حساسیت دارند ، باید مراقب خواندن برچسب ها باشند تا اطمینان حاصل کنند که هیچ چیزی که می خورند حاوی آجیل نیست یا در طول فرآیند تولید به آجیل آلوده نشده است.

"ضد آجیل" یک خانوار می تواند خطر قرار گرفتن در معرض تصادف و بروز علائم حساسیت به آجیل را کاهش دهد. تمیز کردن سطوح با اسپری های تمیز کننده یا دستمال های مرطوب کننده می تواند باقیمانده بادام زمینی را از بین ببرد. شستن دست ها با آب روان و صابون پس از دست زدن به آجیل ها نیز می تواند خطر آلودگی را کاهش دهد.

محققان در حال حاضر روش های مختلفی را برای کمک به افراد مبتلا به آلرژی بادام زمینی در ایجاد تحمل در معرض بادام زمینی کشف می کنند.

در مورد راههای مقابله با آلرژی غذایی اینجا بخوانید.

خلاصه
حساسیت به آجیل یکی از رایج ترین آلرژی های غذایی در ایالات متحده است و علائم حساسیت به آجیل می تواند از آزار دهنده تا تهدید کننده زندگی باشد.

پرهیز از غذاها و محصولات حاوی آجیل بهترین راه برای جلوگیری از واکنش است. با این حال ، از آنجا که آجیل درختان و بادام زمینی در بسیاری از مواد غذایی و محصولات وجود دارد و آلودگی متقابل می تواند در امکاناتی که تولید کنندگان آجیل را پردازش می کنند ، ایجاد شود ، مردم باید مراقب باشند تا از قرار گرفتن در معرض تصادف جلوگیری کنند.

ترجمه: واحد علمی پژوهشی ماهان مدیکال

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۹/۰۴
ماهان مدیکال

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی