مجله پزشکی ماهان مدیکال

مجله پزشکی ماهان مدیکال مرجعی جهت مطالعه مقالات علمی در حوزه پزشکی و سلامت

مجله پزشکی ماهان مدیکال

مجله پزشکی ماهان مدیکال مرجعی جهت مطالعه مقالات علمی در حوزه پزشکی و سلامت

طبقه بندی موضوعی

پروتز سینه و شیردهی

شنبه, ۲۷ مرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۱۵ ق.ظ

اثر ایمپلنت های زیبایی پستان ( پروتز سینه ) در تغذیه نوزاد از سینه مادر : بررسی سیستماتیک و متا آنالیز

The impact of cosmetic breast implants on breastfeeding: a systematic review and meta-analysis

چکیده مقاله


زمینه

افزایش زیبایی پستان (ایمپلنت پستان) یکی از رایج ترین روش های جراحی پلاستیک در سراسر جهان است و جذب در کشورهای با درآمد بالا در دو دهه گذشته افزایش یافته است. زنان برای کسب تصمیم آگاهانه در مورد اینکه آیا جراحی پستان زیبایی انجام شود، نیاز به اطلاعات در مورد همه نتایج مرتبط با آن دارد. ما یک بررسی منظم برای ارزیابی نتایج شیردهی در زنان مبتلا به ایمپلنت پستان در مقایسه با زنان بدون نسخه انجام دادیم.


مواد و روش ها

یک مطالعه ادبی سیستماتیک پایگاه های داده Medline، Pubmed، CINAHL و Embase با استفاده از اولین تاریخ های فراگیر از طریق دسامبر 2013 انجام شد. مطالعات واجد شرایط شامل مطالعات مقایسه ای بود که گزارشات تغذیه شیردهی (هر تغذی با شیر مادر و در میان زنان شیرده، تغذیه انحصاری شیر مادر) را برای زنان دارای و بدون ایمپلنت پستان جفت بازدیدکنندگان اطلاعات توصیفی، کیفیت مطالعه و نتایج را استخراج کردند. نسبت های نرخ (RR) و 95٪ اطمینان فواصل (CI) در سراسر مطالعات با استفاده از مدل های تصادفی، جمع شده بودند. مقیاس نیوکاسل-اتاوا (NOS) برای ارزیابی کیفی کیفیت و شورای تحقیقات بهداشتی و پزشکی در سطح مقیاس مدارک مورد استفاده قرار گرفت تا سطح شواهد را رتبه بندی کند. این بررسی سیستماتیک با ثبت اختراعات بین المللی بررسی بررسی های سیستماتیک (PROSPERO) CRD42014009074 ثبت شده است.


نتایج

سه مطالعه کوچک مشاهده شده، معیارهای ورود را داشتند. کیفیت مطالعات منصفانه بود (NOS 4-6) و سطح شواهد کم بود (III-2-III-3). در تلاش برای تغذیه با شیر مادر تفاوت معنی داری وجود نداشت (یک مطالعه، RR 0.94، 95٪ CI 0.76، 1.17). با این حال، در میان زنان شیرده، هر سه مطالعه احتمال کاهش شیردهی منحصر به فرد را در زنان با ایمپلنت سینه با نسبت شیک به میزان 0.60 (95٪ CI 0.40، 0.90) گزارش نمودند.

Conclusions

This systematic review and meta-analysis suggests that women with breast implants who breastfeed were less likely to exclusively feed their infants with breast milk compared to women without breast implants.


نتیجه گیری

این بررسی سیستماتیک و متاآنالیز نشان می دهد که زنان دارای ایمپلنت سینه که تمایل کمتری به شیردهی به نوزاد خود دارند در مقایسه با مادران که دارای سینه ی طبیعی و بدون پروتز هستند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی